Diensten: Wat we doen

Wij helpen onze klanten vanaf ontwikkeling van visie tot en met de praktijk van alle dag. Door op creatieve manier te helpen een heldere visie te maken en die te vertalen naar een concreet stappenplan en te borgen dat deze stappen op effectieve wijze worden uitgevoerd. Hierbij kunnen we onze klanten op verschillende manier bijstaan: in de vorm van projecten, met interim management, tijdelijke capaciteit of door de operatie voor onze klant te draaien: Marketing as a Service.

De kennis bij onze klanten verhogen doen we graag in de vorm van trainingen of coaching.
Zie hieronder voor de verschillende vormen.

Client Value Lab adviseert op basis van haar ervaring hoe de klantwaarde en klantcontactstrategie geoptimaliseerd kunnen worden en hoe (analytische) CRM hier een rol bij kan spelen. Steeds vanuit de insteek hoe we zo snel mogelijk van een visie naar concrete resultaten kunnen komen.

Klik hier!

Projectmanagement: het managen en (deels) uitvoeren van projecten en analyses op het gebied van klant relatie management, DM, e-mail marketing, CRM en predictive analytics. Hierbij overbrugt Client Value Lab de traditionele kloven tussen marketing, database marketing en IT en tussen (marketing management) en de analisten.

Interim management: wanneer uw organisatie flinke stappen wil zetten in het verbeteren van klantwaarde kan Client Value Lab daarvoor interim management leveren. Met onze ruime ervaring met zowel de inhoud (business en technisch) als het benodigde verandermanagement bent u in staat om uw ambitie te bereiken. Denk hierbij aan rollen als CRM manager, manager database marketing, manager marketing intelligence, manager klant kennis centrum en programma manager.

Wanneer er behoefte is aan analyse & campaign managementtools kan Client Value Lab vanuit haar ervaring helpen bij het selecteren (RFI, RFP trajecten) en implementeren van tools.

Nieuwe initiatieven en projecten rechtvaardigen meestal niet meteen de investering in mensen en middelen. Daarom biedt Client Value Lab Marketing as a service aan. Daarmee stellen we onze klanten in staat om een project snel van de grond te krijgen of een nieuw initiatief op levensvatbaarheid te testen zonder de lange termijn investeringen die daar vaak bij horen. Pas als de levensvatbaarheid is bewezen en de processen draaien kunnen we in overleg de operatie naar de klant overbrengen.

Klant relatie management vraagt ook op uitvoerend niveau kennis van zaken in de juiste denkrichting. Wanneer de organisatie gedurende een bepaalde periode niet de juiste mensen beschikbaar heeft kan Client Value Lab hierbij assisteren door hands-on detachering. De kennis en ervaring met marketing automation- en CRM-tools als Selligent, Responsys, Thunderbird One, Mailplus, Tripolis, Mailchimp, MS CRM Dynamics, Salesforce, Intercom, maken dat we snel in uw omgeving aan de slag kunnen. In uw eigen werkomgeving bouwen we, regelen in en monitoren. Al doende nemen we uw team mee in de juiste denkrichting. Zo kunt u snel resultaat boeken en zal de afdeling een zeer steile leercurve vertonen.

Client Value Lab helpt mensen in workshops of on-the-job (vaak in combinatie) om hun kennis- en vaardigheden te verhogen op het gebied van klantwaarde verhoging en campagnemanagement. In de vorm van coaching staan we meer op afstand, maar zijn we waar nodig om het personeel van de opdrachtgever te begeleiden in het nemen van de juiste beslissingen. Hierbij helpen we onze klant om zelf meer effectief te zijn en zo de bepaalde doelstellingen te bereiken.